Skop perkhidmatan termasuk :
1. | Perkhidmatan Pesakit Luar |
– Perkhidmatan Kecemasan – Klinik Pakar – Perkhidmatan Harian – Perkhidmatan Dialisis |
|
2. | Perkhidmatan Pesakit |
– Standard wad akut – Wad Eksekutif – Wad Kebergantungan Tinggi – Rawatan Rapi |
|
3. | Perkhidmatan Diagnostik dan Rawatan |
– Bedah Suites – Buruh & Suites Penghantaran – Jabatan Patologi & Tabung Darah – Jabatan Diagnostik, Pengimejan dan intervensi – Terapi Pekerjaan – Fisioterapi |
|
4. | Perkhidmatan Sokongan Perubatan |
– Central Kedai – Farmasi (pesakit luar dan pesakit dalaman) – Central Store steril – Rekod Perubatan – Perkhidmatan Sosial Perubatan – Pendidikan Kesihatan – Perkhidmatan Klinikal Dietetik -Perkhidmatan Kaunseling |
|
5. | Perkhidmatan Sokongan Bukan Perubatan |
– Dapur (Central Plating Konsep) – Pemakanan Bayi – Linen Holding – Pelupusan Sisa – Penyenggaraan / Kejuruteraan – Perkhidmatan Keselamatan – Penjagaan kanak-kanak Perkhidmatan – Pengangkutan / Perkhidmatan porter – Helipad |
|
6. | Pendidikan Latihan dan Penyelidikan |
– Perpustakaan – Aktiviti Pendidikan Berterusan Perubatan – Jaminan Kualiti (QA) dan aktiviti-aktiviti Penyelidikan |
|
7. | Pentadbiran |
– Pentadbiran Am – Pentadbiran Kewangan – Kutipan Hasil – Kemasukan |
|
8. | Kemudahan Kakitangan |
– Kompleks Pejabat Doktor dan Pakar – Kompleks / Bilik On Call – Kakitangan Perubahan – Kemudahan Reakrasi – Bilik Sembahyang – Asrama Jururawat – Aminities Umum seperti Kedai / Kioks, Telefon Awam dan Kemudahan Perbankan – Pusat Maklumat – Kantin – Lobi Pelawat – Bilik Mainan Kanak-kanak – Tempat Letak Kereta Awam dan Kakitangan |